خبرها و دانستنی های علمی
سلام.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و امیدوارم بتونم براتون همیشه مطالب جدیدی رو آماده کنم.
یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 10:42 AM ::  نويسنده : محمد       

 

خب بگذارید در ابتدا توضیح بدهیم که این آی-تی با آن آی-تی (فناوری اطلاعات یا Information Technology) که همه ما می شناسیم و به آن مبتلا هستیم تفاوت دارد و در حقیقت حروف اختصاری Innovative Trauma (ترومای نوین) است‪.‬

خونریزی به تنهایی رتبه اول دلایل مرگ و میر ناشی از تروما (ضربات و جراحات) را به خود اختصاص می دهد. بنابراین در صحنه نبرد، کنترل خونریزی می تواند تا حد زیادی از میزان تلفات نیروها بکاهد و البته در چنین شرایطی کار نسبتا مشکلی است.

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 10:41 AM ::  نويسنده : محمد       

 

سرطانهای دهانی به ویژه در کشورهای در حال توسعه به یکی از مشکلات اساسی بهداشتی تبدیل شده اند که در صورت بی توجهی به علائم اولیه آنها، حتی می توانند تهدید کننده حیات باشند.اما کنترل دهان از نظر ضایعات مشکوک به سرطان، به ویژه در افراد سیگاری و تشخیص زودرس بسیاری از انواع سرطان های دهانی، می تواند تا حدود زیادی شانس زندگی بیمار را بالا ببرد. ‏

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 10:39 AM ::  نويسنده : محمد       

 

جدیدترین عکس دیدنی دستخط زیبای حضرت علی(ع)
تصویر یک صفحه از قرآن کریم که منسوب به خط حضرت علی (ع) می‌باشد در کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی توجه مراجعه‌کنندگان داخلی و خارجی این کتابخانه را به خود جلب کرده است. تصویر یک صفحه از قرآن کریم به خط حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب‌(ع) که بر روی پوست آهو به خط کوفی نگاشته شده در کتابخانه آیت‌الله ‌‌العظمی مرعشی نجفی‌(ره) می‌باشد. گفتنی است، یک نسخه دیگر از تصویر این دستخط در کتابخانه روضة‌الحیدریه نجف اشرف است.

 

 



یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 10:34 AM ::  نويسنده : محمد       

 

رصدخانه خورشیدی ناسا روز سه شنبه تصاویری از یک مثلت سیاه عظیم روی خورشید را به ثبت رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این حفره غول پیکر که کاملاً شبیه به یک مثلت به نظر می رسد احتمالاً یا یک خطای دیداری یا یک منطقه تیره است که در اثر بادهای خورشیدی ایجاد شده است.

برپایه معتبرترین فرضیه، این شکل غیرعادی مثلثی یک "چاله تاجی" (Coronal hole) است. باوجود این، هنوز دانشمندان هیچ توضیح علمی رسمی درخصوص دلیل پیدایش این پدیده روی خورشیدی ارائه نکرده اند.

 



ادامه مطلب ...


 
درباره وبلاگ

سلام به این وبلاگ خوش اومدید امیدوارم ازش راضی باشید. راستی نظر یادتون نره!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها و دانستنی های علمی و آدرس bright.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 147
بازدید کل : 32804
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content