خبرها و دانستنی های علمی
سلام.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و امیدوارم بتونم براتون همیشه مطالب جدیدی رو آماده کنم.
شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 2:21 PM ::  نويسنده : محمد       


دوربین‌های روباتی این امکان را فراهم کرده‌اند تا زندگی طبیعی حیوانات را از نمایی نزدیک تماشا کنیم و تصاویری دلهره‌آور و متفاوت با آن‌چه لنزهای تله از دور نشان می‌دادند، ببینیم.

تصویر زیر که با هدایت ویلیام بارارد لوکاس، عکاس انگلیسی مشهور حیات‌وحش گرفته شده، به کمک روباتی عکاس به نام بیتل‌کم۲ تهیه شده؛ روباتی ۵هزار پوندی مجهز به بدنه مقاومی از آلومینیوم و فایبرگلس که از راه دور هدایت می‌شود.

این روبات می‌تواند به راحتی به نزدیکی از حیوانات وحشی برسد و با توجه به نقطه دید نزدیک به سطح زمین و زاویه دید عالی و از همه مهم‌تر، عمق میدانی که در چنین تصاویری می‌توان ایجاد کرد، چشم‌اندازی متفاوت با هرآن‌چه لنزهای تله تا امروز شکار می‌کردند، فراهم کند. بارارد لوکاس در پروژه اول خود به سراغ شیرهای درنده آفریقایی رفت و پس از آن قصد دارد از پلنگ‌ها و گرگ‌های اتیوپی عکاسی کند.

شیر از نمای نزدیک

 

 



سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, :: 12:45 AM ::  نويسنده : محمد       

در تحقیقات جدید سوسکی کشف شده که دارای استعدادی است که درهیچیک از چهار هزار سوسکی که تا کنون شناخته شده‌اند وجود ندارد به طوریکه این سوسک که بهترین حشره جهنده در جهان است می‌تواند 50 برابر طول بدنش بپرد.
به گزارش بی باک به نقل ازگروه خواندنی های مشرق، این سوسک جهنده که در کیپ تاون آفریقای جنوبی کشف شده درجریان آخرین نامه های انجمن سلطنتی زیست شناسی توصیف شده است. این سوسک که حدود یک سوم اینچ طول دارد با نام علمی montistabularis Saltoblattella معرفی می شود اما به نام مستعارLeaproach معروف است و جهشها و پرش هایش با دوربین با سرعت بالا که در هر ثانیه توانایی ثبت دو هزار فریم را دارد گرفته شده است.

[تصویر:  731255_orig.jpg]

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, :: 10:43 PM ::  نويسنده : محمد       

 

دانشمندان روسیه و کره جنوبی که تخصص ویژه ای در کلون کردن سلول های بنیادی دارند، برای خلق دوباره Woolly Mammoth از طریق بازیابی سلولهای یخ زده ده هزار ساله، تفاهم نامه ای امضا کردند. این تفاهم نامه روز سه شنبه در پایتخت کره جنوبی توسط هوانگ وو-سوک مدیر تکنولوژی بنیاد تحقیقات بیوتک سوآم و واسیلی واسیلیوف معاون دانشگاه فدرال North-Eastern روسیه منعقد شد.


 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام به این وبلاگ خوش اومدید امیدوارم ازش راضی باشید. راستی نظر یادتون نره!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها و دانستنی های علمی و آدرس bright.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 32802
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content