خبرها و دانستنی های علمی
سلام.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و امیدوارم بتونم براتون همیشه مطالب جدیدی رو آماده کنم.

اپل از زمان عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ از گوگل مپز بر روی محصولات خود استفاده کرده است. حتی در زمان معرفی اولین آیفون، اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل همراه با استیو جابز روی صحنه حضور یافت.

اما رابطه دو شرکت به دلیل موفقیت گوگل در عرضه سیستم عامل موبایل ویژه خودش (اندروید)، کم کم تحلیل رفته و کاهش یافت. و اکنون سایت 9To5Mac از استفاده اپلیکیشن نقشه ویژه اپل در نسخه اصلی بعدی سیستم عامل موبایل اپل (iOS 6) خبر می دهد. کاری که باعث پایان اتکای این کمپانی به محصول گوگل مپز یک همسایه کوپرتینویی خواهد شد.


 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 10:47 AM ::  نويسنده : محمد       

mother_kiss.jpg

هیچ وقت فراموش نمی کنم یک بار در دوران نوجوانی هنگامی که برای زدن واکسن به مدرسه ما آمده بودند از ترس آمپول از پنجره ساختمان بیرون پریدم و از دست آن سرسوزن وحشتناک فرار کردم! هر چند که بعدا دستگیر شدم و واکسن را نوش جان کردم.

اگر مثل من از آمپول وحشت دارید این خبر برای شما خوشحال کننده خواهد بود. یک محقق ژاپنی روش جدیدی را برای تزریق دارو ابداع کرده است که در آن دارو بدون هیچ گونه دردی قابل تزریق است. بهتر از آن اینکه در این روش از سوزن های نوک تیز هم خبری نیست.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 10:45 AM ::  نويسنده : محمد       

neuron-brain_01.jpg

خبری که منتشر شده غیر قابل باور به نظر می رسد. اما دانشمندان دپارتمان علوم شناختی مرکز تحقیقات علوم اعصاب ATR ژاپن موفق شده اند نخستین تصاویر را از مغز انسان استخراج کنند.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 10:42 AM ::  نويسنده : محمد       

darwinsiusx-wide-community.jpg

حدود یک سال پیش خبر کشف یک فسیل زیبای ۴۷ میلیون ساله که نام مستعار آن را «آیدا» گذاشتند سر و صدای زیادی به پا کرد. و

 

اعتقاد بر این بود که این فسیل حلقه گمشده نظریه تکامل داروین است و در واقع جد انسان محسوب می شود. به همین دلیل نام کامل آن را داروینیوس گذاشتند. شگفتی ایجاد شده بر سر این فسیل به حدی بود که روزنامه گاردین آن را به لیست عجایب دنیا اضافه کرد و آن را ‏

هشتمین مورد نام گذاری کرد. ‏



ادامه مطلب ...


یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 10:40 AM ::  نويسنده : محمد       

changing-infection-narenji_ir.jpg

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای پانسمان کردن زخم و يا جراحتی از چسب زخم استفاده کنيد. اما با پوشيده شدن سطح جراحت توسط چسب از وضعيت آن با خبر نيستيد و نمی دانید که آیا زخم رو به بهبود است و يا در حال عفونی شدن. 

 


محققین انجمن EMFT مونيخ، یک چسب هشدار دهنده عفونت ابداع کردند که می تواند وضعيت زخم را با تغيير رنگ خود بيان کند. اين برچسب هشدار دهنده با اندازگیری PH پوست بدن انسان می تواند شرايط عفونی و یا غير عفونی زخم را تشخيص دهد.



ادامه مطلب ...


 
درباره وبلاگ

سلام به این وبلاگ خوش اومدید امیدوارم ازش راضی باشید. راستی نظر یادتون نره!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها و دانستنی های علمی و آدرس bright.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 32825
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content