خبرها و دانستنی های علمی
سلام.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و امیدوارم بتونم براتون همیشه مطالب جدیدی رو آماده کنم.
سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 8:49 AM ::  نويسنده : محمد       

takhtjamshid1 دانلود 150 عکس بازسازی شده از تخت جمشید تخت جمشید ،مجموعه ای از کاخهای بسیار باشکوهی است که ساخت آنها در سال ۵۱۲ قبل از میلاد آغاز شد و اتمام آن ۱۵۰ سال به طول انجامید.تخت جمشید در محوطه ی وسیعی واقع شده که از یک طرف به کوه رحمت (مهــر) و از طرف دیگر به مرودشت محدود است . یونانیان و به تبع آنها اروپائیان، گاهی آن را “پرسه پلیس” یا “پرسپولیس” می خوانند؛ اما نام تاریخی آن که در کتیبه های کاخ ها ثبت شده پارسه به معنای شهر مرمان پارسی است


 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 8:47 AM ::  نويسنده : محمد       

به نام اهورامزدا دادر یکتا

می نویسم از تاریخ... .تاریخی که مال ما پارسیان است و ما آن را فراموش کردیم.ما آن را به فراموشی سپرده ایم تا دیگر زحمت ورق زدن کتاب تاریخ را نداشته باشیم.تاریخ نه تنها یک کتاب است بلکه حقایقی است تا ما را به درستی راهنمایی کند.آیا غیر از این است؟آیا زمانی که ما تاریخ را دور بیندازیم این حقایق پنهان می ماند؟من تاریخ را دوست دارم نه فقط به خاطر وقت گذرانی بلکه به خاطر عشقم به تاریخ کشوری که در پهنه های باریکی که فقط به دره ی عمیقی ختم می شود است.خیلی ها حقایق را پنهان می کنند و انتظار دارند که این پنهانی ادامه داشته باشد.ولی اشتباه است!زیرا ما پارسیان تاریخمان را با هیچ چیز عوض نمی کنیم.عده ای اسم مسلمان را بر روی خود گذاشته اند و هر کاری را که دوست دارند می کنند.آیا خداوند این اجازه را به مسلمانان داده است؟آیا در اسلام آمده است که ما تاریخ را فراموش کنیم؟خیر این ما انسانها هستیم که هر کاری را که به سلیقه ی خودمان باشد انجام می دهیم و کاری هم به دین و مذهب نداریم! آیا می توان اسم مسلمان را بر روی خودمان گذاشت؟من که فکر نمی کنم! به نظر من اگر انسانی بی اعتقاد باشد و هر کاری انجام دهد خیلی بهتر از انسانی است که خود را بااعتقاد بخواند ولی همان کارهای انسان بی اعتقاد را انجام دهد.آیا تاریخ ضد اسلام و دین است؟آیا ما فقط باید به دین و اسلام بچسبیم و تاریخ را از بین ببریم؟خیر اتفاقا در قرآن و در اسلام آمده است که باید تاریخ را حفظ کنید.تاریخ هویت آن کشور است اگر کشوری درصدد از بین بردن تاریخ کشورش باشد،یعنی مثل درختی که خود ریشه هایش را بکند.تاریخ را گرامی بدارید تا دنیا شما را گرامی بدارد.کوروش بزرگ را از یاد نبرید تا دنیا شما را از یاد نبرد.انسانهای خشک مذهب مانند علفهای هرزی می مانند که بقیه ی علفهای سالم را نیز از بین می برند.پس راه درست را پیدا کنید نگذارید بقیه شما را به سوی راهی هل بدهند مخصوصا اگر در راه از بین بردن تاریخ خودتان باشد.یادتان نرود که تاریخ مال همه ی مردم آن کشور است اگر تاریخ آن کشور را ازبین ببرید یعنی دارید مردم آن کشور را از بین می برید.تاریه مال همه ی ادیان و مذاهب است و یادتان باشد همان قدری که در دین شما به بعضی چیز ها توصیه می شود به دین کس دیگری نیز همان قدر توصیه می شود.باید با همه ی ادیان و مذاهب و فرقه های گوناگون تاریخ خود را بسازید،مخصوصا ایران خودمان که چندین دین و مذهب و فرقه های گوناگون در آن وجود دارد.

با اراده باشید،تنومند باشید،متدین باشید،تاریخ شناس باشید و کوروش دوست باشید



حتما با شبکه بی سیم وای-فای آشنا هستید. اما تا به حال اسم WiGig به گوش تان خورده است؟ وای-گیگ استاندارد جدیدی برای انتقال اطلاعات به صورت بی سیم است که وعده سرعتی بسیار بالاتر از فناوری های انتقال بی سیم فعلی را به ما می دهد.

در واقع استاندارهای این روش جدید سال گذشته به مرحله تصویب رسیده است. وای-گیگ از باند 60Ghz برای انتقال اطلاعات استفاده می کند و مدل سه باند اش می تواند همزمان از سه باند 2.4 ، 5 و 60Ghz برای انتقال اطلاعات استفاده کند.


 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 8:45 AM ::  نويسنده : محمد       

به نام خداوندگار روزگار

٧ آبان روز بزرگی است.٧آبان روز یکتا مرد ایران زمین کوروش بزرگ نامدار است.پس این روز را گرامی بدارید زیرا این روز به نظر من بزرگترین روز سال است.کوروش بزرگ در این روز منشور بشریت را نوشت و بردگان را آزاد و یهودیانی که زیر بار انواع آزار و اذیت ها بودند را آزاد کرد.٧آبان روز بزرگ کوروش بزرگ است پس آن را از یاد نبرید.در وبلاگم خیلی زیاد از کوروش بزرگ نوشته ام زیرا او بزرگترین فردی است که تا به حال شناخته ام و به او احترامی خاص می گذارم.اگر روزی و مناسبتی را از یاد بردید ولی ٧آبان را از یاد نبرید.

کوروش بزرگ را از یاد نبرید تا دنیا شما را از یاد نبرد



یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, :: 4:41 PM ::  نويسنده : محمد       

این مجسمه یک اتومبیل فرمول 1 است. اما اندازه اش کمی کوچکتر از اتومبیل واقعی است. در واقع این مجسمه تنها 0.285mm طول دارد و به اندازه یک دانه کوچک ماسه است. یک نانومجسمه از یک اتومبیل واقعی.

نام رسمی این روش پرینت «لیتوگرافی دو فوتونه» است. در این روش از لیزر برای تاباندن به رزین مایع و سخت کردن آن استفاده می شود که در نهایت خطوطی از پلیمر جامد ایجاد می کند که هر یک تنها چند نانومتر ضخامت دارند.


 



ادامه مطلب ...


 
درباره وبلاگ

سلام به این وبلاگ خوش اومدید امیدوارم ازش راضی باشید. راستی نظر یادتون نره!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها و دانستنی های علمی و آدرس bright.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 32810
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Alternative content